دیارمیرزا، نوشت:
یکی از موضوعات پرتکرار روزهای اخیر برای انتخابات پیش رو بحث تبلیغات تلویزیونی نامزدها و تلاش صدا و سیما برای ایجاد فرصت برابر تبلیغاتی به تمامی نامزدها بود؛ فرصتی که حالا مشخص شده چندان بی اجر و مزد هم نیست!
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفته بود: همکاران ما در سازمان یک تلاش بسیار پیچیده و شبانه روزی را در ماه های اخیر انجام دادند که ما بتوانیم به تعداد ۲۰۰ کانال انتخاباتی به تعداد حوزه های انتخابیه در اختیار نامزدها قرار دهیم.
در همین راستا اعلام شد که نامزدها باید از طریق سامانه ستاد تبلیغات به نشانی em۱۴۰۲.ir برای تبلیغات تلویزیونی ثبت نام کنند.
هر نامزد باید ویدئوهای خود را در قالب مصوب سازمان صدا و سیما تولید کند. این بسته تصویری که حدود بیست دقیقه خواهد بود، شامل ویدئوی حامیان، سوابق، برنامهها و دیدگاههای نامزد خواهد بود. تعداد پخش و بازپخش در هر حوزه انتخابیه متناسب با تعداد نامزدهایی است که برای تبلیغات تلویزیونی نامنویسی کردهاند.
چنانچه نامزد نتواند تبلیغات خود را با قواعد مصوب تولید کند یا از تبلیغات تلویزیونی منصرف شود، مبلغ دریافتی برگردانده نخواهد شد.
حالا نامزدها با ورود به سامانه اعلام شده به یکباره متوجه شده اند که صدا و سیما متناسب با هر حوزه انتخابیه مبلغی را برای هر فرد در نظر گرفته است، موضوعی که تا پیش از این حتی یکبار هم توسط مسئولان اطلاع رسانی نشده بود.
با بررسی های به عمل آمده مشخص شده که برای حوزه انتخابیه تالش، ماسال و رضوانشهر ۴۰ میلیون تومان، حوزه انتخابیه فومن و شفت و حوزه انتخابیه لنگرود ۲۵ میلیون تومان؛ حوزه انتخابیه بندرانزلی و حوزه آستانه اشرفیه ۲۰ میلیون تومان، حوزه انتخابیه رودسر و املش ۴۵ میلیون تومان، حوزه انتخابیه آستارا و حوزه صومعه سرا ۱۵ میلیون تومان؛ حوزه انتخابیه رودبار و حوزه لاهیجان و سیاهکل ۳۰ میلیون تومان و حوزه انتخابیه رشت و خمام ۱۰۰ میلیون تومان تعرفه درنظر گرفته شده است.
به گزارش دیارمیرزا، با توجه به تائید صلاحیت ۱۱ هزار نفر از سراسر کشور حتی اگر همه نامزدهای تائید صلاحیت شده نیز از این طرح استقبال نکنند باز هم سود سرشاری نصیب صدا و سیما به عنوان رسانه ملی خواهد شد که از بودجه عمومی کشور ارتزاق می کند و خصوصی نیست!
از سوی دیگر با توجه به استقبال زیاد مردم از فضای مجازی به نظر می رسد حتی با پیش فرض استقبال نامزدها از این طرح نهایتا کلیپ های ساخته شده برای اطلاع رسانی بهتر و دیده شدن بیشتر باید در شبکه های اجتماعی و پایگاه های خبری منتشر شود!